Längtan och hopp


*Längtan, ett evigt väntande
Jag räknar ner
År, månader och veckor
Blir dagar, timmar, minuter och sekunder
Förväntan, nu gäller det
Sockerbdricksbubbel i magen
Jag börjar få svårt att få still
Vill bara hoppa omkring, skrika rakt ut
Äntligen händer det.

Men någoting går snett
Det blir inte fantastisk utan fruktansvärt
Som om den där sockerdricksflaskan i magen
Smäller, exploderar i tusen bitar
Tårarna börjar svämma över
Det skulle inte bli så här
Men vad kan jag göra annat att vänta?
Ett nytt evigt längtande
Nya år, månader och veckor
som blir dagar timmar minuter och sekunder.*


En dikt jag skerv dagen innan min födelsedag, men som passar lika bra idag.















Kommentarer
Postat av: klas

sv: Tack så mycket och framförallt tack detsamma =)

2009-09-04 @ 16:29:59
URL: http://germsofperfection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0