Jag <3 Polaroid

Jag vill ha en polaroidkamera! Älskar känslan i polaroid bilder. Den är fan oslagbar. Jag måste få tag i en. Det tror jag i och för sig inte är sådär jättesvårt. Finns massvis om man söker på blocket, ebay eller liknande. Problemet är att film och kemikalier är väldigt dyrt. Jag är fattig student. Polaroidfilm har dessutom slutat att tillverkas. Inte okej! Det är prat om att något annat företag ska köpa upp dom och börja tillverka igen. Hoppas, hoppas, hoppas.
   Jag hittade ett ganska kul program där man kan göra fejkade polaroidbilder av vanliga digitalfoton. (http://www.poladroid.net/ ) Det måste jag prova någon dag. Inte alls samma sak, men i alla fall lite kul tidsfördriv tills jag får fixat en riktig kamera. När jag har blivit rik med andra ord. Det lär nog dröja... Men julklapp kanske inte är en så dum idè.



Tänk att en blick kan säga så mycket...





Kommentarer
Postat av: S A N N A ♥

Mycket fint, gillar den höstiga känslan (:

2009-09-29 @ 21:02:30
URL: http://sannasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0