Vel hit och dit

Sådär ja! Nu var den så att säga första riktiga skoldagen avklarad. Trots att jag bara hade lektioner mellan 09:40 och 14:10 kändes dagen riktigt lång. Inte bra med tanke på framtiden! Jag och Lollo har nu fått tillbaka vissa delar av vårt tömda skåp. Alla kollegieblock, pennor, miniräknare och sådant! Så nu är det bara själv böckerna som fattas. Aja det löser sig som jag brukar säga.
     Den inställningen har jag även när det gäller vår planerade tysklandsresa. Bara vi säger till Lisa att vi kommer så att hon vet och kan boka konsert biljetter till vårt kära Mando. Apropå Mando Diao så har de släppt en ny låt ganska nyss, Wintertime. Det är en B-sida till Mean Street singeln. Sådär mysigt, gosigt, Björn Dixgård-igt, Mando Diao-ig  är den! Absolut värd att lyssna på.
      Var var jag? Just det alla verkar inte ha riktigt samma inställning till vår resa. Det är en himla massa vel och strul. Jag ser och har sett fram emot denna resa så länge nu så jag kan knappt vänta längre med att ordna allt och boka så att det verkligen blir av! Jag förstår väl också att pengar inte växer på träd och att det kommer att kosta en del, mer är en hundring. Men jag tycker har man bestämmt sig så har man väl bestämmt sig. Då har man ändå två månader på sig att skrapa ihop så att det räcker!
   Jag är trött på strul och vel helt enkelt. Jag behöver lite spontanitet. Bara göra det som jag känner för och sådant som jag vet kommer att bli lyckat och en upplevelse att leva länge på. Jag behöver göra det, oavsett om jag kan få någon med mig eller inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0