Förvirring





*Upp och ner,
ner och upp.
Fram och tillbaks och runt, runt, runt

Sockerdricksbubbel,
Pirr i magen
Flackande blick och nervöst tuggande på läppen.

Att göra något som är rätt men ändå så fel
Eller något som är fel men ändå så rätt

Adrenalinkick och glädjerus
Stolt eller besviken
Ånger och skam

Att vilja något som man alltid velat
Går det? Funkar det?
Klarar men det?

Jag vet inte*




 
Idag har varit en sån där typisk söndag. Jag har inte gjort allt för mycket men är nöjd och belåten med dagen som gått. Jag sov länge och åt frukost, fanns inget gott bröd så jag blev lite besviken, men det är väl sånna smällar man får ta.
    Sedan blev det stallet en sväng. Övningskörde dit och red en lugn mysig tur i skogen. Jag gillar egentligen inte att vara i skogen speciellt mycket, men från hästryggen blir det en helt annan sak. Det känns nästan som om man är ensam i världen. Fast på ett positivt sätt då. Inte som om man skulle gå ut i skogen själv. Då skulle jag bara känna mig ensam och utlämnad. En skogstur till häst är i alla fall ett väldigt bra sätt att vädra tänkarna på. Ofta funderar jag på saker som hänt under dagen, eller på framtiden.
    Idag fick tankarna ingen riktig ro utan snurrade runt i mitt huvud varv på varv. Jag har kommit fram till att denna hösten kommer att bli hysteriskt hektisk. Jag har så många saker som jag vill och måste göra. Jag får nog erkänna att jag inte är särskillt bra på att planera och prioritera. Visst det skulle kunna vara enkelt. Jag gör det jag måste och inget mer. Men hur kul blir det då? Jag tror faktiskt att jag måste göra de sakerna som jag vill göra också. Gud, min höst kommer att bli fullproppad och jag kommer att bli i princip pank, men vadårå jag måste leva någon gång. Jag tror faktiskt att det är dags att börja nu. Börja leva.
    Mitt i alla dessa tankar har jag äntligen fått tummen ur och installerat Spotify både på denna datorn och på den i stora i vardagsrummet. Nu ska det bli bra musik i hela huset vill jag lova! Fest snart? Jag tror nog att det får bli det! Musiken är ju fixad i alla fall. Om det är någon mer än jag som är lite efterbliven när det gäller det här med tekniska saker, (som datorer till exempel), har jag hittat en jättebra sida där det står hur man gör för att att enkelt ladda ner Spotify helt gratis!   Klicka här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0