Bella, Edward and Jacob


-So go chase fortune when I'm gone
I'm guilty of reading my own past-

Mando Diao <3




Idag var det biotajm med mina fin fina flickor! New Moon var det som gällde. Jag hade väntat, lite efter sådär. Jag vet. Men nu var det i alla fall dags! Hade laddat upp igår, med att kolla på Twilight hos Linnéa för att frächa upp minnet. Ja inte Linda då, hon hade ju vettigare och viktigare saker för sig. 
   Kan inte säga annat att filmen var annat än mycket bra. Jag menar, jag kan lika gärna erkänna. Jag har köpt hela grejen. Jag har läst böckerna två gånger, jag har sett första filmen tre gånger. När jag läser böckerna lipar jag så att jag inte kan se sidorna. Jag önskar innerligt att jag vore Bella och jag är förälskad i Edward.
  Jag har bara ett litet problem. Jag kan inte sluta jämför filmen med boken. Jag vet att man inte ska göra det. Det är ju liksom två helt olika grejer. Men jag gör det ändå. Jag stör mig på att de kortar ner saker och ändrar ordningen. Men det måste dem ju. Hur lång skulle inte filmen vara om hela boken skulle vara med!
   Det jag vill säga är att till er som inte har läst böckerna, gör det. På engelska! Det blir en helt annat sak. En sak som helt enkelt är för bra för att missa. Och tänk inte, jag ser filmen istället. För det är två helt olika saker.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag är också helt såld xD Måste läsa böckerna känner jag ^^ Tack för igår, de va super mys! <3

2009-11-29 @ 15:57:42
URL: http://linneabergquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0