Underbara Håkan <3


-Det finns en första plats som inte går att nå
för ingen tror att dom är nåt där jag kommer från
Alla försöker bli av med leran
från göta älven som satt sig på själen
och på självförtroendet i varje tjomme-


-Jag är pojken i glasögon
hon var kär i en gång
Hon känner inte igen mig
nej åren har slitit hårdare på mig
så jag säger inget
vill inte genera henne-

Håkan Hellström <3





Håkans nya mästerverk "2 steg från paradise" har gått på ständigt repeat här hemma de senaste två dagarna. Jag är helt såld! Jag har sockerdricksbubbel i magen och ett ständigt leende på läpparna. Konstigt ändå att en skiva på 11 låtar kan få en känna sådan fullständig eufori. Jag längtar till konserten den 6.e kan jag säga. Det kommer att bli helt jävla sjukt!
    För er som inte är lika besatta som mig av Håkans storhet och väljer att vänte till albumet är ute på Spotify har något att se fram emot vill jag lova. Singeln "Saknade te havs" och b-sidan "River en vacker dröm" ligger redan ute och de har jag spelat sönder för länge sedan. Men skivan innehåller många fler guldklimpar än så. Jag har otroligt svårt att välja ut favoriter men texten i " Jag vet vilken dy hon varit i" är sådär otroligt vacker och genialiskt enkel som bara Håkan kan åstakomma. Och både "2 steg fårn paradise" och "Dom där jag kommer från" gör mig sådär glad och bubblande lycklig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0