Upp och ner, ner och upp


-Allt roligt börjar och slutar med
att vi är nere och ute igen
(men vad behöver vi egentligen?)-

Håkan Hellström <3





Plugg hos Linda hela eftermiddag och kvällen med för den delen. Måste säga vi älskar fysik otroligt mycket. Jag frågar mig ännu en gång vad tusan jag gör på det naturvetenskapliga programet!? Ett ännu större frågetecken är väl varför jag läser fysik B? Vissa frågor förblir helt enkelt obesvarade.
    Jag har blivit så sjukt omotiverad till skolan det senaste, tur att Linda finns och kan peppa upp mig. Inte bara skolan föresten utan handbollen, stallet, ja livet helt enkelt. Jag brukar skoja med mina vänner och säga att jag försöker att leva upp till min naturnörd stämpel nu. Jag har ju bara ett halvår på mig att bli fullbordad naturare. Det är nog mest egentligen ett knep för att jag inte ska bryta ihop totalt och bara strunta i allt vad plugg och läxor heter. Själva skolan har jag väl inget emot, det är alltid kul att träffa folk, men jag orkar inte intressera mig och anstränga mig för något.
    Handbollen har jag funderar på att lägga av med fram och tillbaka länge nu, ja över ett år i alla fall. Under matchen i lördags undrade jag hur jag ens kan tänka i de banorna. Jag menar handboll är ju otroligt roligt, laget är helt underbart. Men så kommer den där tisdagsträningen när allt går piss och det känns som om man förstör mer än vad man gör nytta. Du kan jag verkligen fråga mig varför jag inte slutat för länge sen.
    Livet är nog, för att citera några av mina goda naturar vänner, som en sinuskurva, först går det lite upp och sen går det ner. Jag är trött på att vela hela tiden. Ena stunden lycklig och nöjd andra stunden deppig och nedstämd.




Kommentarer
Postat av: En vis flicka

De är så livet är! Njut när du är på toppen av kurvan ;D för de är allt man kan göra! =)

<3

2010-01-30 @ 11:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0