Mando Mania

 -I said I’d die for you
Or was it in my head-

-Today I'm sober today I'm clean
Today I feel like I'm stuck in between-

-Silly as the weather in June, March or December-


-And when I woke up on your kitchen floor
With a headache made in hell
and the flowers that I gave you
smiled at me from the window pane-

-And it feels so good
To be an outlaw in you perfect world-

-Fright night on the radio starving junkies on the tv
I ain’t got nothing against them brother
I just sit and hang around-


-I can make it if it’s good for you
so play me some from 1954-

-I was dreaming ‘bout times
times that are gone
times when I lived alone in my own land called Ochrasy-

-Dreams become clear
the fog gets thicker every time I inhale-

-Honey I love you like the summer falls
and the winter crawls
You're above and beyond me-

-and our town is filled with tears-

-Twilight in my eye
then I can see for seven million miles-

Mando diao <3



Det hela började strax för sommarlovet i sjuan. Vi var på klass resa och en klasskamrat hade med sig en skiva med några låtar av ett band som hon gillade det. Jag fick lyssna på dem och jag blev helt såld. Det bandet var Mando diao!
    Jag kom hem och började söka efter låtar på Lime Wire, eller Kazaa kanske man hade på den tiden? Jag hittade väl en handfull låtar. Jag minns exempelvis Mr. Moon och The Band. Ungefär ett år senare släpper Mando Diao sitt tredje album. Min bästa kompis köper den plattan och vi sitter instängda i hennes rum och lyssnar på den om och om igen. Favoriter blir givetvis Long Before Rock'n'roll men också Tv & Me och Song for Aberdeen. Jag blir helt facinerad av att det görs så här bra musik, i Sverige till och med.
   Sedan dess har jag varit ett riktigt inbitet Mando-fan. Jag kan i princip alla låtar, jag äger alla skivor, flertalet affischer och det har blivit hen hel del konserter. Jag har haft perioder i mitt liv då det bara har varit Mando Diao, Mando Diao och Mando Diao. Då min högsta dröm har varit att gifta mig med Björn Dixgård. Nu har jag släppt detta lite och försöker lyssna på all musik jag kommer över. Ja jag har faktiskt skaffat mig lite andra favoriter också.
  Men nu de senaste dagarna har jag fått något form av återfall. Mando Diao har spelats på Spotify, i Cd-spelaren och I-poden i stort sett all min vakna tid. Och nej jag har inte tröttnat på dem. Jag hara bara ännu en gång insett hur jäkla bra de är. Hur mycket jag älskar dem och hur mycker jag älskar deras musik. Därför detta något Mando-influerade inlägget.




www.mandodiao.com


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag gillart! :D

2009-11-30 @ 12:52:46
URL: http://linneabergquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0