1 december, 23 dagar till jul, 17 till julavslutning!


-och jag förstår honom
för folk skrattade åt mig
när jag pratade om dig
när jag försvarade dig
jag gick runt och mumlade
jag sa inget mer-

Håkan Hellström <3



December har börjat bra, precis så som den ska. Strålande sol och frost i morse. Jag kan säga att jag blev både mycket förvånad och otroligt glad nu efter allt det här regnandet.
    Julen är nog nästan min favorittid på året. Allt blir liksom enkelt då på något sett. Det känns som om man vore barn igen. Det finns inga problem. Nej mitt liv är inte problemfritt. Jag har fortfarande mycket svårt att veta hur jag ska reagera, vad jag har folk och hur jag ska bete mig.
    Allt det är glöms däremot bort när man kommer hem, med frostbitna kinder, till andventsstjärnor och stakar i fönstren och sätter sig under en filt med te och pepparkakor och kollar på Julkalendern, (på svt-play i och för sig, men ändå). Då finns det liksom inga problem längre. Men jag tycker också att julen är en tid att tänka på andra. Om ens egna problem nu trollas bort för en stund kanske man kan försöka hjälpa någon annan att trolla bort sina? Det tror jag i och för sig redan att gör, känner mig lite som en psykolog ibland, och det har jag inget emot. Men som jag sa igår, måste jag försöka det ännu mer.











Kommentarer
Postat av: Patrik

Mycket fina bilder :D

2009-12-19 @ 21:06:06
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com
Postat av: emma

fina bilder!

2009-12-23 @ 12:45:36
URL: http://awidescreendream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0